luni, 27 februarie 2012

Taitei de casa


Imi era pofta de o supa cu taitei de casa, asa cum mancam la bunicii mei cand eram mica, asa ca am facut astazi taitei. 
Se pot face in orice forma, patrati, rombulete, fideluta, mai grosi.
Eu am ales stilul "ce-o da Domnu'!" :)


INGREDIENTE:
2 OUA
200 G FAINA
UN PRAF DE SARE

Intr-un castron se sparg cele doua oua si se bat un pic cu un praf de sare, nu mult, cat sa se dezlege un pic. 
Se incorporeaza faina putin cate putin. Cand nu se mai poate cu furculita, trecem la framantat.
Se framanta bine, pana aluatul devine elastic.

Se pune intr-o punguta si se lasa 30 de minute sa se odihneasca.
Se taie aluatul in doua si se ia fiecare parte la intins cu facaletul pe o masa infainata. Faina trebuie sa fie tot timpul si pe masa si pe aluat.

Se va intinde mai greu, dar cu perseverenta...incercam sa facem doua foi subtirele.

Se lasa un pic la zvantat, se ruleaza si se taie dupa cum vreti/puteti.


Se rasfira pe masa infainata si se lasa un pic la uscat 10-15 minute.

Se cern ca sa scapam de adausul de faina si se pun in supa cu 5 minute inainte de a stinge focul.

Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu